maandag 21 mei 2018

Reacties

  • Eerst en vooral bedankt voor de mooie ervaring gisteren!
  • Prachtige organisatie, vlekkeloos georganiseerd maar we verwachten natuurlijk niets minder van een ervaren (ultra)loper! Ondanks mijn dipje heb ik er toch van genoten. Slechts 1 minpuntje waar jullie als organisatoren niets aan kunnen doen waren de vele wagens die in de verkeerde richting op het parkoer reden. Ik heb verschillende mensen gezien die gewoon van hun oprit de weg opreden in de tegengestelde richting. De seingevers kunnen hier dan ook niets aan doen. Ik wil je dit enkel laten weten om deze mensen die waarschijnelijk veel kritiek zullen krijgen toch wat uit de wind te zetten
  • Bedankt Joeri, ook voor de uitstekende organisatie! Ik zie je misschien wel bij de 24u in Aalter
  • Pinksterlopen Aalter - 100km, 30sten van de 48 starters. Eindtijd 11u03min43sec... Super tevreden. Zoals steeds een toporganisatie in Aalter.

1 opmerking:

  1. zaterdag mijn debuut op de 100k voltooid. Naast mijn felicitatie aan iedereen die dergelijke afstand in de benen krijgt, wil ik ook graag de organisatie feliciteren. Alweer een organisatie van Joeri waar alles vlekkeloos verliep.
    Over mijn eigen prestatie ben ik wel tevreden, maar er zat zeker meer in. Maar als debutant maak je beginnersfouten he...
    Mijn belangrijkste fout was te weinig eten en drinken tijdens de eerste 50k. Door het koude weer heb je niet het gevoel dat je aan het uitdrogen bent, waardoor je minder drinkt. Mijn plan was de eerste 50k niet boven de 5:00 te lopen. dat lukte zeer goed. ik bleef zelfs de eerste 60 netjes onder de 5:00. Het plan was de eerste marathon in 3h45 af te leggen. Op 42k stond de klok op 3h23. netjes voor op schema dus. Tot plots het licht wat begon te knipperen. op 70k ben ik voor de eerste maal kort gestopt. De motor pruttelde... met wat cola en wat druivensuiker achter de kiezen ging het 5 min later plots terug veel beter. duidelijk dus wat er fout liep. ( of niet meer liep )niet voldoende eten en drinken. Het gat dat geslagen was in mijn energievoorraad heb ik dan ook niet meer dicht gekregen. Jammer, maar daar dient een debuut voor.
    na 20 rondjes stond de klok op 9h14 goed voor een 2e plaats bij 40+
    Wat zeer motiverend was tijdens het lopen, was de commentaar door de micro's. Dat was een leuk verzetje tijdens het rondjes draaien. Bij een van mijn laatste passages aan de micro kreeg ik de vraag of het te vergelijken was met de 24h/zolder. Op die vraag heb ik toen niet geantwoord ( ik had mijn lucht voor andere zaken nodig. )Intussen ben ik terug op mijn positieven en kan ik wel antwoorden. Het grote verschil tussen de 2 is oa dat je bij het lopen geen wiel hebt om in te hangen...
    Mijn voorkeur ligt eigenlijk bij de lange trails, maar over zo'n mooi parcours heb ik op geen enkel moment het gevoel gehad dat het saai was...
    Ik denk niet dat ik de grote km-vreter op het asfalt zal worden, maar waar ik wel zeker van ben is dat ik volgend jaar terug aan de start sta.
    Dan met het plan meer te eten en te drinken, en met het doel die 9 van de klok te krijgen.

    Olivier D'havé

    BeantwoordenVerwijderen